· 

NXT GP Dutch Open: Assen Final race

Een wisselvallige TT juniortrack Assen


Vrijdagavond vertrokken we richting Assen, op iets meer dan een uur nog te rijden klapt de aanhangerband. Mijn vader kan goed de aanhanger houden en naar een afrit rijden, waar hij samen met mijn broer de kapotte band vervangt. Als dit maar geen voorbode is voor dit weekend. We komen over 23:00 uur aan en zetten alvast onze aanhanger en tent op de plaats waar we willen staan. Dan gaan we op zoek naar ons chaletje voor dit weekend. 

 

Voordat we beginnen met de finale race, sta ik momenteel in het kampioenschap op:

NXT GP DUTCH OPEN P6 

NXT GP DUTCH SUPERLAP P2

NXT GP LADIES CUP P2

 

Het zou super tof zijn als ik dit kan vasthouden of in de Dutch Open nog P5 binnen kan halen. 


ZATERDAG = TRAININGSDAG

De voorspellingen liegen er niet om het wordt een regenachtige dag. Echter het waait zo hard dat de meeste regen overgeblazen wordt. Ik probeer met mijn vader de juiste set-up te vinden in het droge, maar mijn laptimer heeft het begeven. Dus moeten we handmatig klokken langs de kant, niet ideaal dus.

 

In de laatste sessie ging het hozen, oftewel de enige stint in de regen op regenbanden voor vandaag. 


ZONDAG = RACEDAG

Ook vandaag zal het wisselend weer zijn, regen droog, regen droog. We gaan het allemaal mee maken in de laatste racedag van dit seizoen.

 

Kwalificatie:

De baan is vochtig, met het oprijden op de baan voel ik dat er geen grip is. Waardoor ik bijna bij elke bocht van mijn ideale lijn afgleed. Daardoor raakte ik telkens uit mijn tempo en kon ik geen goede tijden neerzetten. Alle tijden zaten behoorlijk dicht bij elkaar. Ik moet genoegen nemen met P8 en weet dat ik de races mezelf naar  voren moet vechten tussen de boys. 


RACE 1:

In start op plaats 8 aan de buitenkant, de start ging goed en haalde al gelijk één rijder in. Ik zette de aanval in op de volgende rijder voor mij en na 2 rondes was ik er voorbij. Momenteel lig ik op P6 en rijdt zo hard mogelijk naar de volgende rijder, deze kan ik na 4 rondes inhalen. Ik lig tot aan de finishvlag valt op P5. De nummer 4 is helaas te ver weg om daar nog een inhaalactie op te kunnen doen. Best tevreden over het resultaat P5 it is.


RACE 2:

Er is een droge lijn te zien, dus gaan we op slicks rijden. Leuk om te zien dat sommige een andere keuze maken dus de helft van het veld gaan op slicks en de andere helft op regenbanden. 

 

Ik start op P5 aan de binnenzijde, echter bij de start voor bocht drie werd ik gesandwiched en kon ik geen kant op, waardoor ik veel plekken verliest en op P8 komt te rijden. In ronde 6 kan ik een rijder inhalen en kom ik over de finishlijn als P7. Echter de P6 krijgt straf, waardoor ik 1 plekje opschuif naar P6. Ik was niet te tevreden over de start, ik had het gat beter dicht moeten gooien.


RACE 3:

Ik start van plaats 6 aan de buitenzijde. Mijn broer liet voor de laatste keer de NL vlag vallen voor dit seizoen. Ik had een wereldstart en haalde in bocht 1 en 2 al 3 rijders in en toen lag ik P3. Wow, dit moet ik volhouden echter in ronde 4 spinde ik achterin op het circuit. Kak, iets te vroeg ingestuurd en gleed ik weg. Daardoor konden de anderen mij inhalen en zakte ik in 4 rondes naar de tiende plek. Echter wist ik mij te herpakken en kon ik twee rijders  inhalen en de derde spinde voor mij waardoor ik nog P7 kon pakken. Echt niet tevreden over deze race, ik had hoger kunnen eindigen als ik mijn foutje niet had gemaakt. Ik kom als 7de over de finish. In het dagklassement pak ik ook P7. Helaas geen podium kunnen pakken dit seizoen.


Wow, wat een kartjaar heb ik toch gehad. Ik zou alleen de NXT GP Kids Cup mee doen oftewel 4 races dit jaar. Dankzij Youri ook de NXT GP Dutch Open mogen rijden en wat heb ik in beide competities veel geleerd (10 races). De kleinere banen liggen mij heel goed, dat moet ik ook op de wat grotere banen laten zien.

 

Een paar keer heel dicht bij het podium gekomen, ik had gehoopt in de laatste race podium te kunnen pakken. Maar helaas die geluk was mij niet gegund. Maar dit jaar pak ik toch twee mooie bekers namelijk:

 

P2 bij de Ladies Cup 2023

P2 in de Super Cup 2023

P6 in de Dutch GP Open 2023

P5 in de Dutch GP Kids Cup 2023

 

Daar ben ik ongelooflijk trots op, bedankt Mika en Owen dat jullie me helpen op de baan om de ideale lijn te vinden. Pap voor o.a. monteurswerk op deze weekenden. Mam voor de leuke sfeer op de vooropstelling. Bedankt pap en mam dat jullie mijn sponsoren willen zijn en daardoor ik mijn sport kan uitoefenen. Ook de jongens waar ik mee race, we hadden een gezellig clubje bij elkaar super bedankt. Organisatie NXT super bedankt voor deze mooie race weekenden.

 

Ik wil graag ook nog de fotograven bedanken die dit seizoen prachtige foto's van mij hebben gemaakt:

- Marc Bechtold = Sportsframe

- Jurgen Versteeg = Versteeg AV Producties

- Calvin de Groot

- Edwin Mens

- Daniel = Kartphoto

 

Op naar 2024 in jawel een andere klasse namelijk RK1. Super zin in.

Reactie schrijven

Commentaren: 0