· 

NXT GP Kids Cup: Texel

Het kleinste circuit op de kalender


 ZATERDAG = TRAININGSDAG 

 Op zaterdag wordt er weer hard getraind om allerlei tandwielen en afstellingen uit te proberen. Senna probeert samen met monteur (papa) John alles uit de kast te halen. Het is immer weer een kartbaan waar Senna nog nooit op heeft gereden.

 

Het is een hele warme zonnige dag vandaag. Senna zit er met de snelheden goed bij, zou het dan dit weekend gebeuren? Zou ze er zo goed bij zitten dat....


ZONDAG = RACEDAY = KWALIFICATIE

Een heel ander weersbeeld dan gister, het is bewolkt en frisser. Er zou hier en daar nog een buitje kunnen vallen vandaag. Senna is een van de weinig die vandaag met een gebruikte set banden rijdt. De vrije training en de kwalificatie blijft droog.

 

Omdat het een vrij klein baantje is, ben je zo naar iemand toegereden. Senna probeert na een paar rondjes zich terug te laten vallen om dan opnieuw de aanval in te zetten op een goede tijd, daarbij gebruikt ze de slipstream op haar voorganger. Ze ligt drie kwart van de kwalificatie op de vierde plek. Maar als de finishvlag valt moet ze genoegen nemen met P6. 


RACE 1:

Ik start aan de buitenzijde op P6, mijn start was goed maar ik verloor wel 1 plekje. Eén rijder reed op slicks die ging te wijd, waardoor ik deze in de eerst volgende bocht kon terugpakken. Ik heb een tijdje op P6 kunnen blijven rijden. Eenmaal achter de P5 werd ze opgehouden, want ik was sneller. Ik kon hem voorbij dus lag ik P5. Een paar rondes later wilde P6 haar inhalen in bocht 4 en hij ging via de buitenkant linksom. Senna reed op dat moment aan de binnenkant en had niet genoeg ruimte en moest uitwijken over het gras. Door het hobbelen komt haar ribprotector los en schoot in haar ribben. Ze reed nog heel eventjes op P5 maar ze had zoveel pijn, waardoor ze niet meer goed in haar tempo kon blijven en zakte 2 plekjes. P7

Het ambulance personeel heeft Senna nog nagekeken.


RACE 2:

Ik start deze race aan de binnenzijde op P7, ik heb een reuze goede start. Voor de eerste bocht had ik al 3 plaatsen gewonnen en lig ik op P4 voor ongeveer 5 rondes. Ik zie een kans en ik kan P3 inhalen. Ik lig de rest van de race op P3, die ik continue elke bocht moet verdedigen.

 

Ik werd bijna weer van de baan afgebeukt in bocht 4 zoals in race 1 door dezelfde persoon. Ik kan mijn kart nog redden en op de baan houden en zelfs mijn P3 behoud ik tot de finishvlag valt. Yeah, eindelijk in de top 3. P3 it is....


RACE 3:

Ik start weer aan de binnenkant ditmaal op P3. Ik kom heel goed van mijn plek af en zit in bocht 1 naast de P2. Ik zit al helemaal naast hem en hij stuurt op me in, waardoor ik bijna de controle kwijtraakte, maar ik hield me kart recht en stond vanaf dat moment op P2.

Een ronde later komt de P3 uit het niets vol in mijn linker achterkant, ik vloog een beetje omhoog maar kon verder rijden als P2. Later merkte ik dat mijn kart inhoudt en probeer met alles wat ik heb mijn felbegeerde eerste P2 te verdedigen.

 

Een paar rondes probeert iemand anders mij in te halen op het rechte stuk, maar hij heeft niet genoeg snelheid om me in te halen. Ik kom al juichend en schreeuwend de finish over mijn eerste P2 dit seizoen.

Bij het inrijden van de pitstraat kom ik er achter dat ik vanaf het moment gebeukt werd mijn linker achterband lek was. Ik heb dus de hele race met een lekke band gereden.  


Einduitslag:

Ik had gehoopt mijn eerste P3 beker mee naar huis te nemen. Echter ik kom net  1 punt te kort voor het podium. Flink balen, weer net geen podium en moet ik genoegen nemen met P4. 

 

Wat heb ik genoten van deze dag, deze baan ligt me wel. Bedankt pap voor het monteurswerk dit weekend. 

In de NXT GP Kids Cup waar ik ups en downs had ben ik vijfde in het klassement geworden met 2 punten verschil op de nummer 4. De kleine kartbanen liggen mij goed.

Bedankt pap en mam voor dit seizoen, zonder jullie kon ik geen kartraces rijden.

Reactie schrijven

Commentaren: 0