· 

DNRT: 3de race op Zandvoort

HAPPY BIRTHDAY RACEDAY

We hebben vooraf helaas niet meer kunnen trainen om te kijken of de auto goed aanvoelt na de vorige race toen de motorsteun was afgebroken en toch diverse onderdelen vervangen moesten worden. Vandaag is het zowel raceday als mijn verjaardag, 17 jaar geworden. Wat tof dat er zoveel bekenden mij kwamen aanmoedigen en mij feliciteerde. Totaal onverwachte Birthday party, bedankt mam.


KWALIFICATIE

Bij de vooropstelling slaat de auto af terwijl het startsein wordt gegeven, ik krijg de auto gestart en kan wegrijden. We worden zoals gewoonlijk vanaf de vooropstelling naar de pit straat gebracht om daar te wachten voor het groene licht. Het licht gaat op groen en we mogen rijden, nu komen de problemen want als ik door de Huygenolds bocht rijdt begint mijn motor te schokken. Dit is een probleem dat ik tijdens het rijden van de kwalificatie heel vaak zal krijgen. Al doet mijn motor dat alleen op sommige momenten dit is niet goed, waardoor ik besluit om de pits in te rijden waar mijn trainer staat. Deze vertelt mij om toch nog een tijd proberen neer te zetten en daarna naar binnen te komen. Het lukt mij om een tijd neer te zetten, een tijd die ruim 3 seconde langzamer is dan degene voor mij. Ondanks dat ik deze tijd heb gezet start ik toch een na laatste (P38), omdat mijn teamgenoot naast de baan is uitgevallen en geen tijd heeft kunnen zetten.

 

Het probleem: na ik de tijd heb gezet ga ik gelijk weer de pitstraat in en rijd ik samen met mijn trainer naar het team om te achterhalen wat er aan de hand is met mijn auto. De monteur probeert te achterhalen wat er aan de hand zou kunnen zijn door de bobines en bougies te controleren, hoewel een bougie niet goed was en deze werd vervangen door een nieuwe liep de motor nog steeds niet goed. Maar toen ik de motor zag draaien pakte iets mijn aandacht. Een kabelboom die over een poelie lag weg te slijten, ik vertelde dit aan de monteur en toen we de kabelboom openmaakte waren er 2 draden die doorgesneden waren. Na het repareren van deze draden liep de motor weer goed, ook werd de multi riem nog vervangen, deze piepte namelijk.


Race 1

Direct nadat het probleem was opgelost moesten we alweer snel naar de vooropstelling omdat we over een paar minuten alweer moesten rijden. Ik kwam net op tijd aan op de vooropstelling waar ik snel werd ingesnoerd. Het was niet moeilijk om mijn startplek te vinden deze is namelijk helemaal achteraan, ik deel de laatste startrij met mijn teamgenoot. Wij hadden beide een goede start, ik heb veel mensen kunnen inhalen. Bij bocht 9 wilde ik iemand inhalen die mij niet had gezien en stuurde op mij in, hierdoor raakte we elkaar. Hierdoor hebben we beide schade, maar kunnen beide doorrijden. Een bocht verder deed de auto waar ik eerder contact mee had hetzelfde als wat ik bij hem probeerde, deze keer liep het niet goed af en de auto die hij raakt spint, hierdoor krijgt hij een penalty. Ook werd ik bijna geraakt door de auto die spinde omdat deze achteruit de baan op rolde. Verder had ik nog een paar hele mooie inhaal acties, maar na een tijdje zat ik vast achter een andere teamgenoot en werd mijn opmars gestaakt. Vervolgens moest ik verdedigen tegen iemand achter me waar ik een paar mooie gevechten mee heb gehad. Door een schakelfout van mij in de laatste paar rondes kon hij mij inhalen. De race eindigt met een positiewinst van 12 plaatsen. Super tevreden over deze race, P26.


Race 2

Ik had weer een goede start en haal ik nog voor de eerste bocht 3 mensen in. De eerste paar rondes waren wat rommelig met veel plaats winst, door wat schakelfouten ben ik ook weer wat plekken verloren. Met een code 60 door een incident in de Tarzanbocht na de eerste paar rondes wordt er besloten om een rode vlag te geven en worden alle auto's voor de rode lijn op het rechte stuk stilgezet. Uiteindelijk wordt de wedstrijd vervolgd onder code 60 en als we door Scheivlak rijden wordt de groene vlag weer gegeven. Ik en mijn teamgenoot voor me zijn wakker en halen degene voor ons in. Omdat het veld weer dicht bij elkaar zit zijn er weer makkelijk plekken te winnen en hierdoor eindig ik de race met een positiewinst van 9 plaatsen. Kortom weer tevreden uitgestapt, P17.


Race 3

In deze race heb ik een iets mindere start, maar nog steeds wel goed weg. In de eerste ronde wordt er een code 60 gegeven en daarna volgt al snel een rode vlag en worden we weer stil gezet op het rechte stuk (achteraf blijkt dat ons teamgenoot meerdere keren is geraakt en klem zit in haar auto. Ze is naar de medical center overgebracht voor een check-up).

 

De race wordt weer hervat onder code 60 de lichten gaan op groen en ik ben niet wakker en wordt gelijk ingehaald op het rechte stuk, maar nadat de lichten op groen gaan ben ik gelijk aan het verdedigen. Omdat de auto's voor me alweer weg rijden wordt ik in de laatste paar rondes ingehaald door 2 auto's. Eén daarvan had ik niet in mijn spiegels gezien en sneed ik per ongeluk af. Hiervoor heb ik na de race mijn excuses aangeboden, maar de coureur zag er niks verkeerd in en zei dat hij vond dat ik hem mooi had afgesneden. Ik eindig de race op P16. Maar na een 50 seconden penalty van een teamgenoot voor me eindig ik uiteindelijk op plaats 15. 

 

Eindstand P8 bij de rookies. Als ik met de kwalificatie geen motorproblemen had gehad, hadden voor een betere eindresultaat kunnen gaan. Helaas blijft de pech mij achtervolgen.

 

We herdenken dit weekend Dilano van 't Hoff, die vorige week om het leven is gekomen op Spa. Ik rijd zo wel met een sticker op mijn voor als achterzijde van de auto. We kennen Dilano van gezicht en naam vanuit de karting. #racingfordilano


Ik wil hierbij graag mijn sponsoren bedanken:

Wij Reclame

Ames

Vivo Fotografie

Serre Royal

Riod Design

Numafa 

Club van 50 & 100

 

Ik wil graag Vejon Racing bedanken voor de auto en het monteurswerk, het meedenken met het organiseren van mijn verjaardagsfeest.

 

Mijn coach Martijn bedankt voor deze coaching dag, ook Orange Hat voor de prachtige foto's gemaakt vanuit de duinen. Bezoekers bedankt dat jullie met mij kwamen mee feesten, helaas resulteerde het niet in een podium feest. DNRT en Peugeot 206 GTI Cup bedankt dat jullie aan mijn verjaardag hebben gedacht. Next race Assen.


Reactie schrijven

Commentaren: 0