· 

NXT GP DUTCH OPEN: Vledderveen

Een oververhit Vledderveen

Het beloofd een warm weekend te worden als we de weersvoorspellingen mogen geloven. De temperaturen lopen op tot over de 30+. Dat wordt goed eten en drinken, om mijn lichaam genoeg energie te geven om te vlammen.

 

ZATERDAGTRAINING

Het is voor mij de eerste keer dat ik rijd op Vledderveen, wel een grappig baantje. We komen in de ochtend vroeg aan, zoeken een plekje voor onze tent op paddock 1 daar was nog voldoende ruimte. Op paddock 2 staan de wat grotere teams, waaronder mijn vriendje Owen. Dat wordt veel heen en weer lopen over de dijk naar elkaar toe. We staan met de tent echt tegen het hek van de baan aan, dus we kunnen alle klasses goed zien rijden achterin op het circuit.

 

Superblij dat ik in mijn juniorkart samen met pap, verschillende afstellingen kan gaan proberen. In de trainingen voelt alles super snel aan en kan ik zelfs de snellere jongen inhalen. Wow dit voelt goed, zo benieuwd naar morgen.


RACEDAY

WARMING-UP & KWALIFICATIE

Bij het wakker worden voelde ik me niet goed, heftige buikpijn speelde op. Hierdoor kon ik mij niet zo goed concentreren. Hierdoor verprutste ik zowel mijn warming-up als kwalificatie. In de kwalificatie waren mijn tijden niet optimaal waardoor ik op de een na laatste plek eindigde namelijk P9.

 

Voor de eerste race paracetamol ingenomen en veel water gedronken zodat ik weer rustig kon worden en mijn focus weer kon oppakken.


RACE 1

Ik startte aan de binnen bocht en had een goede start. Bij bocht 1 wist ik iemand in te halen. Bij bocht twee wilde ik uitremmen, ik wilde het risico niet nemen om te spinnen omdat we met heel veel bij elkaar reden. Ik bleef 4 rondes op p8 rijden en had in ronde 5 de snelheid om bij het uitkomen van de bocht iemand in te halen. Ik hield mijn positie 3 rondes vol, totdat ik een blauwe vlag kreeg voor de minimax. Daarmee wist degene achter mij, mij in te halen. Ik kon in dezelfde ronde die positie terug pakken. De rest van race 1 reed ik op p7 en kwam ook over de finish als p7.

Een prima einduitslag P7.


RACE 2

Ik startte weer aan de binnen bocht en was deze race aan het teamen met de nummer 136. Ik kwam wat moeilijker weg en verloor een plekje bij bocht 1. Ik was tot en met ronde 9 de nummer 136 aan het opduwen tot hij een foutje maakt en ik zijn plek over neem, waardoor hij mij heel de race opduwt. Ik zit heel dicht op de degene voor mij maar kan de p6 net niet pakken en ik kom weer als p7 over de finish.


RACE 3

Ik startte deze race op de vierde startrij weer op p7 aan de binnen bocht. Bij bocht 1 verloor en won ik geen plek en reed tot ronde 3 op p7. Ik kon met behulp van het opduwen van nummer 136 dichterbij degene voor mij komen en inhalen in de bochten voor het rechte stuk. Ik rij tot ronde 11 op p6 totdat de p3 en p4 met elkaar spinnen, daarmee stond ik op p4. De laatste 2 rondes rijd ik bumper op bumper met de p3. Ik ben sneller dan hem en probeer hem op meerdere punten in te halen. Ik tik hem per ongeluk aan, waardoor hij zijn middelvinger opsteekt. De wedstrijdleiding zag dit niet en heeft dus geen straf gegeven, anders had ik miss derde gestaan. Ik kom als p4 over de finish met een blij gezicht wetend dat ik weer punten heb gescoord voor het eindklassement. Ondanks dat mijn kwalificatie niet goed ging. 


Ondanks de zware opgave door de hitte en het niet lekker zijn heb ik volop genoten van dit weekend.

Het weekend waar ik naar uit keek om te kijken wat ik met een juniorframe zou kunnen. Dit is helaas niet helemaal van de grond gekomen. 

 

Superblij met iedereen die een zonnebril wilde kopen. Bedankt allemaal voor deze sponsoring.

In het dagklassement ben ik zesde geworden van de 10 rijders.

Reactie schrijven

Commentaren: 0