· 

NK Chrono Karting - Circuit De Landsard

Prachtige foto gemaakt door Edwin Benschop Fotografie vaste Chrono fotograaf.
Prachtige foto gemaakt door Edwin Benschop Fotografie vaste Chrono fotograaf.

Mika heeft afgelopen weekend mee gedaan met de NK 2 takt Chrono Karting in de klasse Mini Junioren op circuit De Landsard.

Mika zijn allereerste buitenwedstrijd, het was met droog weer goed te doen. We besloten in de 3de training met de nieuwe slicks te rijden zodat bij de kwalificatie hij daar betere grip mee had. Helaas viel er regen, het leek net of hij op glad ijs aan het rijden was en stond dus een aantal keren naast de baan. Ook de 4de training was een natte baan, dit keer ging het al wat beter. In de laatste training was de baan al iets droger.

In de klasse mini junioren doen 11 kinderen mee tot 12 jaar. Iedereen moet minimaal 110 kg in totaal wegen. Mika moest dan ook 17 kilo extra aan gewicht meenemen op zijn kart. Helemaal blij dat hij eindelijk zijn startnummer 22 kon gebruiken (Idool is nml Jenson Button).
Bij het trainen zagen we al dat er een groot verschil is tussen het vermogen van diverse karts. De meeste van deze kleine coureurs rijden veel langer buiten en hebben meer ervaring dan Mika. Dit wordt dan ook de komende jaar een leerseizoen voor Mika omtrent buiten karten.Want daar zit toch echt een groot verschil in binnen of buiten.

De kwalificatie: Mika kwalificeerde zich op P10.

Mika zijn beleving:"eerste dag NK Chrono, ik heb in de eerste vrije trainingen op een droge baan gereden, daarna 3 trainingen in de regen en dus een natte baan. Dit vond ik heel erg moeilijk op slicks. Ik glibberde op mijn slicks driften door de bochten, soms belande ik naast de baan waardoor ik gras ging maaien. In onze klasse mag je nog niet met regenbanden rijden. De kwalificatie later deze dag kon ik gelukkig droog rijden. Ik vond dit spannend want de baan was nog niet helemaal droog, waardoor ik af en toe naast de baan belande, maar ik kon gelukkig door rijden. We rijden met 11 kinderen bij de mini junioren. Ik heb me gekwalificeerd als 10de, niet laatste. Ik weet dat ik nog harder kan, we zullen zien wat de wedstrijden morgen brengen. Ik heb al veel geleerd deze dag en heb het reuze naar mijn zin". 

Prachtige foto gemaakt door onze sponsor Vivo Fotografie..... Super gaaf dat jullie kwamen kijken..... we zijn benieuwd naar de andere foto's.
Prachtige foto gemaakt door onze sponsor Vivo Fotografie..... Super gaaf dat jullie kwamen kijken..... we zijn benieuwd naar de andere foto's.

Op zondag in de laatste vrije training, vliegt Mika van de baan door een natte plek nog op de baan. Helaas stopte de kart ermee en moest Mika wachten bij de Marshalls totdat het tijd was. Met de truck werd hij met kart en al teruggebracht. Dat vond hij wel een hele beleving.

Race 1: Mika begon zijn eerste race rustig, mss te rustig was met alles bezig, hoe start ik blijf ik tussen de lijnen, kan ik degene achter me houden, de ideale lijn, rempunten, liftpunten, etc. Door een DNS en straf van een andere coureur eindige hij op P9. Snelste raceronde 57.031

Race 2: Bij deze race meer interactie gezien, vechten om zijn positie te behouden. De start ging ditmaal veel beter nog steeds zoekend naar de rempunten, ditmaal rem je weinig of niet waardoor je teveel gaat driften. Door een DNF op P10 geëindigd. Snelste raceronde 57.025

Race 3: Met de vele tips de baan op, er had net een beetje geregend, maar gelukkig was de baan niet nat geworden, je rempunten zijn duidelijk beter... Je gaat harder..... je kan strijden achteraan wat was dat gaaf om te zien... Niet opgeven doorgaan, je overal verbeteren lukt het je deze ronde niet dan herpakken in de volgende en dat deed je. Je verbeterde je tijd en zette een 55.351 neer. Door een DNF weer op P10 geëindigd.

 

Mika zijn beleving:"tweede dag was echt super leuk, de vrije training was wat minder, ik begon net met mijn eerste ronde toen gleed ik over een natte stuk zo het gras in. Helaas startte mijn kart niet meer, waardoor ze mijn kart hoger in de berm moesten leggen en ik moest wachten bij de Marshall  totdat ze klaar waren met rijden. Ik mocht met kart en al op een wagen zitten zo reden we terug naar de paddock. Dat was wel gaaf. Gelukkig kon Papa en Mike de kart weer aan de praat krijgen zodat we op tijd klaar waren voor race 1. Ik heb heel veel geleerd en de tips die ik gekregen heb geprobeerd zo goed mogelijk uit te voeren. Vond het heel leuk dat mijn kartmaatje Jens ook mee deed aan deze wedstrijd, we hebben veel lol gehad samen dit weekend".

 

Wij als ouders zijn supertrots op wat je hebt neergezet dit weekend. Ja je reed in de achterhoede, maar de andere hebben nu eenmaal vaker buiten gereden dan jij. De regen maakte het moeilijk voor je om echt te kunnen trainen op een droge baan. Daarnaast heb je de tips die gegeven zijn na race 2 toegepast in race 3. Je hebt je tijd weten te verbeteren en je kon lekker achteraan vechten. Je mag super trots zijn op de entree die je gemaakt hebt, nu gaan we nog meer trainen om ook buiten je sporen te verdienen. En daarbij de behorende wedstrijden rijden. Zodat je nog zekerder wordt buiten.

Met een eindstand van P8 voor je eerste buitenwedstrijd is echt super.... Op naar de volgende wedstrijd.

Wij bedanken graag onze sponsoren: #circuitvanhout #striengineering#vivofotografie onze monteur van zondag #mikemulder

 

Erg leuk om nog bekenden te zien die dag, die zijn komen kijken. Erg bedankt daarvoor, maar ook nieuwe contacten gelegd dit weekend. Wij hebben genoten en Mika ook. Het smaakte naar meer.....

Reactie schrijven

Commentaren: 0