· 

Mijn aller eerste race van het 2020 seizoen.

GK4: RACE 2 HOME OF CHAMPIONS

De organisatie heeft vanwege het COVID-19 de wedstrijden anders moeten indelen. Je kan zoals anders nog steeds op de vrijdag trainen, op zaterdag zijn we dan niet welkom en op zondag heb je 4 trainingen en als laatste van die dag de 1 uurs race. Normaliter reed ik mijn wedstrijd op zaterdag. Dat was ook de reden dat ik race 1 heb moeten missen in Spa. Reden voor ons dat we alleen op zondag zijn gegaan (het weekend ervoor hard getraind op Genk met het team).  De vrijdag voor het race weekend een moeilijke dag voor ons, we moesten binnen een dag een andere monteur zien te vinden, omdat mijn eigen monteur vanwege persoonlijke redenen niet aanwezig kon zijn vandaag..... die switch is dan best moeilijk. 


 

TRAININGEN

De eerste training reed ik de negende snelste tijd van de junioren. Ik kom nog snelheid te kort (vorige week in de training reed ik sneller en had ik in de kopgroep gezeten). Voor de volgende sessie bandenspanning veranderd en het tandwiel. Ik reed wel wat sneller als de eerste trainingsheat, maar ik kom nog te kort op de voorhoede en rijd hiermee op de vijftiende plaats bij de junioren.  Papa heeft mij gefilmd en qua bochtenwerk ziet het er goed uit.  


 

In de derde trainingsheat ga ik me proberen nog beter te focussen. Doordat we vandaag naar Genk zijn gereden moest ik er al om 04:30 uur uit bed. Misschien speelt dit ook wel mee in mijn prestatie vandaag. Eerste paar ronde zit ik in de top 10. Echter al snel rijd deze top tien een 1.06 ik krijg mijn tijd echter niet omlaag en rijd een 1.07. Heel erg frustrerend omdat het vorige weekend wel lukte. Ik eindig op de zestiende plaats echter heb ik maar 6 rondjes kunnen rijden de rest van het veld allemaal 14. Mijn kart stuurde vreselijk rechts in en had het geen zin om die sessie verder te rijden.


 

 

De vierde en laatste trainingsheat voor de wedstrijd vandaag. Ik ga in deze heat mijn nieuwe banden inrijden waarmee ik de wedstrijd gaat rijden. Deze maakte wel degelijk het verschil maar liefst 1 seconde. Ik eindigde als negende bij de junioren. In de race zal ik alle power in moeten zetten die ik heb en hopelijk kan ik dan in de top 10 eindigen vandaag. Ze zijn in de voorhoede zo verschrikkelijk snel dat ik geen podiumkansen ziet voor vandaag. Maar ik ga mijn uiterste best doen om daar te geraken.


KWALIFICATIE & RACE

Ik weet dat de trainingen niet vlekkeloos verliepen, ik zie wel dat de nieuwe banden zeker een verschil maakte. Nu moet ik vlammen in de kwalificatie ik heb hiervoor 1 opwarmronde en 1 kwalificatieronde. Let's go.

Geen beste kwali ik start vanaf P13 van de 25 rijders. Met de start leek het of mijn banden vast geplakt zaten aan het wegdek, zo ook de kartjes voor mij hadden er last van, echter ik was beter weg. In ronde 4 verlies ik mijn plek aan kart no.125. Iedereen onder mij rijden allemaal 1.05 - 1.06.  In ronde 6 zit ik ook in de 1.06.

 

Ik rijd een PR van 1.06.139 weet een plekje te winnen echter tikt no 125 mij haaks (die ik net had ingehaald), gelukkig kan ik de kart houden en mijn weg vervolgen. De snelheid is er en ik weet naar P11 te rijden. Ik moet sneller gaan rijden en verbeter gelijk mijn PR  naar 1.06.125. In ronde 18 weet ik naar de 10de plaats te rijden echter moet ik weer plekje verwisselen met mijn naam genoot. In ronde 21 weet ik de tiende plek te pakken.  Rondje 30 val ik terug naar P11 en maak dit in rondje 31 weer goed om P10 terug te pakken. Nummer 149 zit continue op mijn bumper nummer 199 die voor mij rijdt is te ver weg. Ik moet mijn P10 hard verdedigen.  Ik weet door een achterblijver en gaatje te slaan. En weet voor een ronde P9 te pakken van mijn naam genoot, maar val weer terug naar P10. In de laatste minuten ben ik met hem aan het battle. Er vallen druppels, maar daar komt de finishvlag al en ik eindig als tiende.


Ik heb  de halve wedstrijd lekker kunnen battle met diverse deelnemers. Niet verwacht om vandaag de top 10 te halen. Op mijn thuiscircuit Strijen hoop ik meer te kunnen vlammen dan vandaag, het zat er vandaag helaas niet in.  Bedankt Pepijn dat je in kort tijdsbestek mijn monteur/begeleider wilde zijn.

 

 

Via Facebook en live timing heeft mijn team me gevolgd, mijn teambaas vertelde me dat ik het wedstrijd ritme miste, mijn racetijden waren erg snel en ik heb een uur gevochten voor mijn tiende plek. Een knappe prestatie en een goede vooruitgang gedurende de racedag. We gaan aan mijn wedstrijdritme werken voor de eerst volgende race. Bedankt Eddy en Tomas dat jullie mij deze dag hebben gesteund ook al was het vanuit huis....


Ik bedank mijn sponsoren zonder hun is deze deelname niet mogelijk geweest.

Striengineering, Vivo Fotografie en Numafa Cleaning en Automation.

Reactie schrijven

Commentaren: 0